Torgstädning

Vad är torgstädning?

Torsby Ridklubb ansvarar för att städa Gamla torget i Torsby på morgonen lördagar och söndagar under perioden april till oktober.

Detta uppdrag ligger på alla medlemmar utom stödmedlemmar och stallelever. Tävlingsryttare utför också torgstädning.

Det är ett pass per medlem. Minst två medlemmar per pass.

Vid minderårig medlem så är förälder/målsman ansvarig att hjälpa till.

För detta uppdrag får Torsby Ridklubb 110 000 kr från Torsby kommun, vilket är ett mycket viktigt bidrag till vår ekonomi.

Schema för torgstädning:

Hur gör man?

Städning ska ske av torget och kringliggande gator, trottoarer och rabatter fram till husväggarna. Området runt Quickly ingår också, dock inte inom serveringsområdet. Karta över området finns längre ner på sidan.

Sopkvastar, skyfflar, sopsäckar m.m. finns i förrådet till vänster om Torsby Herrgård.

Sopsäckar med skräp och pant lämnas i förrådet. Pant sorteras i egen säck. Observera att det inte är tillåtet att slänga skräp eller sopsäckar i soptunnorna runt torget.

Koden till förrådet hittar du bakom torgstädningsschemat på anslagstavlan på klubben. Har du inte möjlighet att kolla där inför ditt pass så kontaktar du personalen på 070-661 29 95 (vardagar).

Torget ska vara färdigstädat före kl 09.30.

Om man inte kan städa sin dag så ansvarar man själv för att byta med någon annan.

Om inte torget blir städat en dag eller en helg, så drar kommunen av 2000 kr per dag som inte blivit städad. Klubben förlorar därmed den inkomsten.

Stort tack för din insats!

Karta över städområdet