Tävling

Tävla på Torsby Ridklubb

Vi arrangerar officiella tävlingar från lokal nivå och uppåt.

Då och då arrangeras även cm-hoppning och programridning.

Några gånger per år arrangeras även öppen bana för både hoppning och dressyr där man kan träna under tävlingslika former.

Under terminerna arrangeras även klubbtävlingar för våra medlemmar på olika nivåer.

Kom gärna och heja som publik, det finns ofta gott fika att köpa under våra tävlingsdagar.

Tävling 2024

Börja tävla

De flesta rider nog sin allra första “tävling” på ridskolan, kanske som avslutning på terminen eller på en kurs. För det behövs inga licenser men så fort det blir högre status på tävlingen är det lite mer att tänka på. På Svenska Ridsportförbundets hemsida hittar du en bra guide:

TDB – Tävlingsdatabasen

I Tävlingsdatabasen, TDB, kan du söka på tävlingar i hela Sverige och på alla nivåer. Här skapar du också ditt eget konto och anmäler dig till tävling.